18 comments:

  1. wow cham is horrible this almost sounds like a joke

    ReplyDelete
  2. Real Talk Cham is the most Craetive dude in southern Hip-Hop!

    ReplyDelete
  3. first Time Machine now All Black Everything

    Im liking what i c from Cham

    ReplyDelete
  4. It's kinda nice, but he ruined the whole theme of the song, imo. Lupe's was kind of political, and the point was to destroy racism and attain equality on the basis of all of us being humans.

    Cham's seemed to be more of a "black power" type of thing. Even though he spoke of equality, it seemed to be on the basis of everybody being rich. As if racism wouldn't exist if everybody was rich. Just saying!

    ReplyDelete
  5. ^ Yeah I agree with you. Cham's verse was more about black power. But this is still worth a listen though!

    Also he replaced the 2nd verse which is the best verse. Why'd he do that!?

    ReplyDelete
  6. ^ Yea I totally agree! It's a good listen.

    Well Cham's verse and Lupe's second verse were about the same thing, with different bases. So I guess if he would've replaced the first or the last verse, it would've been repetitive.

    ReplyDelete
  7. @ChrisThacCool



    ANDRE 3 STACKS!



    THAT IS ALL.

    ReplyDelete
  8. chams verse was garbage, why would Gucci mane be in politics, smh, and he mentioned getting money too much

    ReplyDelete
  9. His verse was too about money. like that made everything in life alright. I like what he did with the rappers he named though.

    ReplyDelete
  10. @imjussayin and @NyrisJ

    Completely agree, I liked how he incorporated the other rappers to the theme of the song. But I felt he dropped the ball and missed the point at the end of the song when he started just talkin' about everyone getting paid and how that will just solve all of our problems. And his verses did come off as more "black power" than overall equality like lupe was trying to convey in his original song.

    I also didnt like the "....to make a livin' strippers wouldnt have to show their nakedness, cuz they would make 6 figures just to serve a playa beverages...". Now, the first half about women not having to strip to make money i was kool w/, but that verse was completely negated by the second half of just dumbing them down to being maids to other men in order to make a living. (is there really a difference, cuz they both r still pretty low and demeaning imo....-__-).

    I DONT hate cham or his music, and i DONT think his verse was complete trash. I just feel that certain aspects of his lines on this track contradict each other and the overall original theme set by lupe (and NO IM NOT SAYING HE HAS TO ACT LIKE AND RAP JUST LIKE F**KING LUPE, im just asking for some damn consistency in his verses and his theme..thats all). But thats just my take, i dont blame anyone if they feel different. Just giving my 2 cents.

    ReplyDelete
  11. Best Freemix On Tape..It Seems Sum Things Just Go Over Ppl's Heads.Eh...Maybe Yall Just Need The All SloMo Everything

    ReplyDelete

Thanks for the comment - have a nice day !

LUPEND. Powered by Blogger.